Over Ons

Sobo creëert duurzame tewerkstellingstrajecten op maat voor personen met verminderde kansen op de reguliere arbeidsmarkt.

Alt

Onze aanpak
Iedereen aan het werk, iedereen trots!

SOBO heeft een optimistische visie op de samenleving. Wij gaan ervan uit dat iedereen zijn steentje wil en kan bijdragen aan onze welvaart. Daarom vertrekken we vanuit de positieve eigenschappen en de talenten van onze kandidaat-werknemers en stippelen we een persoonlijk traject uit dat moet leiden naar een kwalitatief resultaat waar iedereen trots op is: de werknemer, de klant en de maatschappij.

Vaste waarden

Onze aanpak steunt op een aantal vaste waarden zoals integriteit, gelijkwaardigheid, samenwerken en klantgerichtheid . Die waarden bepalen hoe we omgaan met onze medewerkers en klanten.

Voor wie werken we?

SOBO heeft een expertise opgebouwd op verschillende terreinen: van poetsdiensten tot schilderen, van cateringservices tot inpak. We werken voor iedereen, maar vooral voor partners die zelf een maatschappelijke meerwaarde hebben zoals kerken, scholen, sociale huisvestingsmaatschappijen en vzw's. Bij elke opdracht denken we met de klant mee en reiken we oplossingen aan die een optimaal eindresultaat garanderen.

Dit is wat we doen:

  1. Stabiele werkvormen aanbieden
    Werkbaar werk vinden is niet evident. Zeker niet voor wie het moeilijk heeft in deze prestatiemaatschappij. Speciaal voor hen ontwikkelen we werkvormen die stabiliteit en uitzicht op een mooie toekomst geven. Kwetsbare medewerkers via het juiste werk laten participeren..... dat werkt!
  2. De juiste match vinden
    SOBO is geen gewoon bedrijf. Bij ons staat de werknemer centraal. Wij zoeken voor al onze mensen de job die zo goed mogelijk matcht met hun talent, capaciteiten en ambities. Hiervoor werken we nauw samen met de VDAB en andere tewerkstellingsdiensten, kandidaat-werknemers én onze klanten.
  3. Werkgoesting stimuleren
    Sommige mensen hebben een extra duwtje nodig om de stap naar werk te zetten. Wij begeleiden hen daarbij. Door opbouwend te werken, hen aan te moedigen, betrokken te zijn en fulltime te coachen in hun traject met het oog op een kwalitatief resultaat. Wij stimuleren hun zelfvertrouwen en geven hen goesting om te werken!
  4. Capaciteiten ontwikkelen
    Iedereen heeft talent. Wij helpen mensen te ontdekken waar hun capaciteiten liggen en hoe ze hun vaardigheden verder kunnen ontwikkelen. We geven hen het vertrouwen dat daarvoor nodig is en bieden hen - met het nodige geduld - de kans door te stromen naar een job waarin ze zich kunnen smijten. Zo zetten we voor sommigen de deur open om de stap te zetten naar de reguliere economie. Het ideale scenario!
  5. Een kwalitatief resultaat & tevreden klanten nastreven
    Ons uiteindelijke doel? Het leveren van een kwalitatieve service aan onze klanten en hen hiermee ontzorgen. Om dat te bereiken, is open communicatie essentieel, zowel naar klanten als naar medewerkers toe. Voordat we aan een project beginnen, maken we dan ook goede afspraken met de klant en krijgen onze medewerkers duidelijke instructies, opleiding en feedback van het omkaderend personeel. Dit zijn stuk voor stuk geschoolde stielmannen en -vrouwen met kennis en ervaring. Daarnaast werken we steeds met kwalitatieve materialen. Om het welslagen van de opdracht te verzekeren, houden we voortdurend de kwaliteit van het werk in het oog totdat we uw project binnen de afgesproken termijn opleveren.